zondag 8 april 2012

Bakken met Désiree - Saucijzen broodjes

En ook op eerste paasdag heb ik weer een lekkere blog voor jullie, namelijk zelfgemaakte saucijzenbroodjes.

Hiervoor heb je de volgende spullen nodig;

- Bladerdeeg
- 50 gram gehakt half om half per saucijzenbroodje
- 1 of 2 eieren voor in de gehakt
- 1 ei om over de saucijzenbroodjes te smeren
- Beetje melk
- Kruiden naar keuze; bijvoorbeeld; Paprika, nootmuskaat etc..
- Zout en peper of gehakt kruiden
- Beetje oregano

Het eerste dat je moet doen is de plakken bladerdeeg op het aanrecht neerleggen, zodat ze kunnen ontdooien, niet zo in het pakje, maar even het aantal dat je wilt maken echt los neerleggen. Vervolgens heeft dat even 10 minuten tijd nodig en maak je ondertussen de gehakt klaar, je moet de gehakt eerst goed uit elkaar halen, zodat alle kruiden straks goed gemengd kunnen worden, je doet daarbij 1 of 2 eieren, bij 5 saucijzenbroodjes zou ik er 1 in doen, en bij meer zou ik er 2 indoen, anders wordt het misschien iets te smeuïg. Ook doe je bij het gehakt een flinke scheut melk, de kruiden naar keuze, de oregano, de zout en peper(of gehaktkruiden).

Inmiddels zullen de bladerdeeg plakken wel ontdooid zijn en kun je verder met de volgende stap, de gehakt verdelen per 50 gram en een rolletje ervan maken. Let goed op welke kant van het bladerdeeg je gebruikt, de kant waar de folie opzit, is uiteindelijk de kant waarop je het gehaktrolletje neerlegt. Zorg dat het rolletje heel iets langer is dan het bladerdeeg, want in de oven gaat gehakt heel iets krimpen. Het gehaktrolletje moet je niet in het midden neerleggen, maar echt naar links, zoals dat ook is bij een saucijzenbroodje dat je koopt ;-)

Vervolgens maak je ze dicht en druk je ze even goed dicht met de vork. Dan moeten ze in een voorverwarmde oven op +/- 180 graden, zo'n 20 - 25 minuten, zodat ze mooi bruin worden.



Ons hebben ze erg lekker gesmaakt, succes met het recept, en eetsmakelijk!

9 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me nou echt super gaaf om een keer zelf te maken! Haahaha ik ben dan wel niet zo'n keukenprinces....maar dit lijkt me niet zo heel erg moeilijk, en een hele duidelijke uitleg!!!

    Wel humor trouwens, dat ik bij je vorige gerecht schreef dat ik niet zo van de spekjes ben, maar meer van het gehakt....en dat je dan uitgerekent nu met een recept komt voor sausijzenbroodjes! ;-)

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hoi

      Was echt toeval, de aardappel gratin had ik woensdag gemaakt, en de saucijzenbroodjes donderdag, maar liep wat achter met mijn artikelen :P

      Liefs Désiree

      Verwijderen
  2. hallo suus
    wanneer worden deze gegeten.
    mmmmmmmmmmmmmmm heerlijk, ik krijg nu wel trek

    groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Elly,

    Het is (nog) niet Suus die ze gemaakt heeft, maar Désiree, ik ben namelijk de schrijfster van de blog waarop je deze reactie hebt achtergelaten, maar wie weet verloot ik nog eens wat eetbaars onder mijn volgers ;) Dus als je nog geen volger bent is dat misschien een idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmm, dat ziet er lekker uit!! Ik heb net gegeten maar ik zou direkt nog zo eentje kunnen opeten.....

    Grts Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, nee Elly sorry maar ik heb deze overheerlijke saucijzenbroodjes die op de foto staan niet gemaakt! Dus die eer komt helemaal aan Creadeesje toe! ;-)
    Ik ben wel van plan om ze een keer te gaan maken! ;-)

    Vindt dit nu al een leuk blog Dees....hoop alleen dat je ook wel dingen van je andere hobby (het kaarten maken) zult laten zien hier!

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Suus,

      Komt goed, morgen ga ik weer aan het hobby'en heb een bestelling namelijk :-)

      Verwijderen
  6. Op z'n kop????,was me niet eens opgevallen........,ziet er heerlijk uit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit! Ik ga dit ook maar eens proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen