dinsdag 3 april 2012

Bakken met Désiree - Aardbei macarons

Vandaag heb ik voor jullie een artikel over zelfgemaakte aardbeien Macarons, deze mix hiervoor heb ik gekocht bij de Xenos, en heb daar € 2,99 voor betaald.

De mix is officieel voor 12 macarons, en 1 macaron heeft een bovenkant en onderkant, dus 24 deeltjes, een macaron is 2cm tot 2,5 cm. Echter lukt het mij niet om er 12 mee te maken, want een paar boven en onderkantjes waren gesneuveld. Het waren er uiteindelijk 7.

De boven en onderkanten maak je met de mix en 2 losgeklopte opgesteven eiwitten. Daarna moet je op een glad oppervlak op bakpapier rondjes maken met het deeg van 2cm - 2,5 cm, bij mij waren sommige veel groter, vandaar dat ik niet uitkwam.

Vervolgens laat je de boven en onderkant afkoelen en doe je er botercreme tussen, dit maak je met 50 gram boter, 1 theelepel melk en de mix voor botercreme.

Ik heb deze macarons gisteren gemaakt, en vandaag waren er nog maar 2 over, waarvan ik er zelf 1 heb gehad, en dus Marc 4, dit betekend dus dat hij het erg lekker vind, vond het zelf te zoet..

Volgende keer wil ik de macarons chocolade proberen :-)

Liefs Désiree

2 opmerkingen: