donderdag 5 juli 2012

Bakken met Désiree - Cupcakes

Afgelopen dinsdag heb ik cupcakes gebakken, en deze wil ik toch eigenlijk wel met jullie delen.
Ik maak mijn cupcakes niet met cupcake mix, maar gewoon met een pak cakemix, je haalt er dan ongeveer 20 cupcakes uit. Mij lukt dat overigens nooit, want ik snoep altijd van het beslag..

De pakken cakemix die ik haal daar moet nog bij in 3 eieren, 50 ml melk, 200 gram boter en de mix dan dus :-) Ik doe er zelf altijd nog 1 of 2 zakjes vanille suiker bij in.

Hier komen ze net uit de oven en staan ze iets af te koelen, de volgende stap is namelijk de rolfondant erover, ik heb gekozen voor geel, groen en wit, dit zijn lekkere zomerse kleuren.

Het lijkt heel makkelijk om bloemetjes te maken, maar dat was het niet, eerst op gevoel een cirkel rollen, dan met je mes 5 v'tjes eruit halen, dan een wit rondje (het hartje van de bloem) en bij sommige nog groene blaadjes erop.

Nu ben ik nog opzoek naar kant en klare mallen, dat gaat makkelijker :-)

Liefs Désiree

2 opmerkingen:

  1. Het is heel erg mooi geworden , en hoe maak je de beslag die je boven op doet dan ?.Want mij lijkt het ook wel een keertje leuk om uit te proberen .Succes met het zoeken van kante klare mallen .Misschien bij Blokker of Senox of Hema en Aticon proberen

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tamara,

      Dankjewel voor je complimentje! Het beslag bovenop is kant en klaar tekoop bij o.a. Xenos en Jamin, het is rolfondant, het kan ook met marsepein, maar dat blijft heel erg plakken aan de deegroller, dus rolfondant is makkelijker. Voor kant en klare mallen ben ik al geslaagd, heb mooie bloemen besteld op Ebay, en ook al binnen gehad, komen vanuit China :-)

      Liefs Désiree

      Verwijderen